Käsipalloliitto keskittää valmennuskeskustoiminnan Kisakallioon

, Tiedotteet

Suomen Käsipalloliitto on päättänyt uudistaa valmennuskeskustoimintansa ja aloittaa vuoteen 2019 asti ulottuvan laajamittaisen yhteistyön Lohjalla toimivan Kisakallion Urheiluopiston kanssa. Yhteistyön myötä kaikki Käsipalloliiton maajoukkueleiritykset ja valmentajakoulutus toteutetaan 1.1.2016 lähtien Kisakalliossa.

“Käsipallo on yksi maailman suosituimmista palloilulajeista ja hyvässä nosteessa myös Suomessa. Yhteistyö Kisakallion kanssa on askel eteenpäin ja oikeaan suuntaan toiminnassamme. Kisakallion loistavat olosuhteet ja monipuoliset harjoitusmahdollisuudet ja ennen kaikkea Kisakallion panostus Susi Training Centerin -tyyliseen käsipallon omaan harjoituskeskukseen antaa meille hyvät lähtökohdat kehitystyölle.

Kisakalliosta saamme kumppanuuden myötä apua myös kokonaisvaltaiseen lajin kehitystyöhön ja erityisesti valmennukseen ja koulutukseen kaivattuja resursseja. Lajimme valmennuskeskuksen perustamisen suunnittelutyöt ovat myös käynnistymässä ja harjoituskeskus on käytössämme jo alkuvuodesta. Ja mikä parasta, tämä kaikki on tarjolla myös seurajoukkueille kaikilla tasoilla”, kiteyttää Suomen Käsipalloliiton toiminnanjohtaja Päivi Mitrunen yhteistyön taustoja.

Pohjoismaat ovat perinteisesti olleet todella kovia käsipallomaita aina pientä Islantia myöden. Suomi ei ole kuitenkaan yltänyt samalle tasolle kuin rakkaat naapurit. Nyt tähän halutaan muutos ja käsipallon lippulaiva, miesten maajoukkue onkin tänä syksynä uuden edessä. Alkamassa on projekti, joka tähtää siihen, että joukkue on mukana EM-lopputurnauksessa vuonna 2020. Miesten maajoukkueen päävalmentaja Kaj Kekki on myös tyytyväinen uuteen yhteistyökumppaniin.

“Maajoukkueet pääsevät luonnollisesti toimimaan nyt eri lähtökohdista. Kisakallio on urheilijoita varten, saamme suorittaa leirit omilla ehdoillamme. Odotamme paljon yhteistyöltä. Kisakallio on tärkeä lenkki miesten maajoukkueen matkalla EM-lopputurnaukseen 2020″, sanoo Kekki päättäväisesti.

Myös Kisakalliossa ollaan innostuneita uudesta lajista. Kisakallion pitkäjänteinen strateginen yhteistyö Voimisteluliiton kanssa, pari vuotta sitten alkanut innovatiivinen yhteistyö Koripalloliiton kanssa, kesällä Lentopalloliiton kanssa käynnistynyt beach volley -yhteistyö sekä tietysti Kisakallion rooli pääkaupunkiseudun urheiluakatemian tärkeänä valmennuskampuksena mahdollistavat laadukkaan ja yli lajirajojen tehtävän yhteistyön. Kisakallio tekee myös yhteistyötä mm. Suomen Melonta- ja Soutuliiton, Suomen Ampumaurheiluliiton, Suomen Purjehdus- ja Veneilyliiton, Suomen Curlingliiton ja Suomen Ringetteliiton kanssa. Lisäksi Kisakalliolla on tiivis yhteistyö useiden Etelä-Suomen ja metropolialueen urheiluseurojen (mm. HIFK:n jääkiekko ja käsipallo) ja puolustusvoimien Urheilukoulun kanssa. Kisakallion erityisenä kehitystehtävänä on motorinen oppiminen ja taidon kehittäminen yhteistyössä Kilpa- ja huippu-urheilun kehittämiskeskuksen (KIHU) ja Jyväskylän yliopiston Liikuntatieteellisen tiedekunnan kanssa.”

Aloite valmennuskeskusyhteistyöhön lähti Käsipalloliitosta ja kun neuvotteluissa löysimme yhteisen pitkän aikavälin tavoitteen liiton operatiivisen johdon kanssa, asiat etenivät nopeasti. Sisäpalloilulajeista kori- ja lentopallo ovat rakentaneet lajeihinsa toimivat järjestelmät, joista käsipallolla on paljon opittavaa. Edessä on pitkä ja mielenkiintoinen kehitystyö yhdessä liiton ja pääkaupunkiseudun urheiluakatemian kanssa “, kertoo Kisakallion rehtori Asko Härkönen.

Lisäksi Härkönen muistuttaa, että Kisakallion yksi strateginen tehtävä on hankkia suomalaisille urheilijoille kansainvälisiä harjoitusvastustajia ja käsipallon kohdalla pohjoismainen yhteistyö onkin jo käynnistetty.

Vaikea lukea? Vaihda teksti. captcha txt

FAF deciding on filters on post to be syndicated:

Uroš Šerbec ny tränare för SC Ferlach

Array ( [post_title] => Uroš Šerbec ny tränare för SC Ferlach [post_content] =>

Uroš Šerbec började sin handbollskarriär i RK Krsko. Senare under sin handbollskarriär blev han lagkapten för det slovenska topplaget RK Celje. Där var han med och vann tio nationella mästerskap under elva säsonger. 1993/94 blev han även bäste målskytt under Champions League.

Efter att ha avslutat sin handbollskarriär valde RK Celje att hissa Uroš Šerbecs tröja i arenans tak.

Uroš Šerbec hann även med att panga in 467 mål för det slovenska landslaget under sin handbollskarriär.

Efter att ha avslutat karriären har Uroš Šerbec bland annat hunnit med att vara TV-kommentator samt assisterande tränare för det slovenska handbollslandslaget.

Nu är Uroš Šerbec klar som huvudtränare för det Österrikiska laget SC Ferlach, vilket spusu Liga meddelar via deras hemsida.

– Allt jag har hört om Ferlach är positivt. Jag ser fram emot publiken. Jag vill spela en snabb och attraktiv handboll med laget, säger han till ligans hemsida.

View this post on Instagram

𝗨𝗿𝗼𝘀 𝗦𝗲𝗿𝗯𝗲𝗰 𝗻𝗲𝘂𝗲𝗿 𝗙𝗲𝗿𝗹𝗮𝗰𝗵-𝗧𝗿𝗮𝗶𝗻𝗲𝗿❗️ . Lange ließ man sich beim @scferlach Zeit um den richtigen Trainer für die neue Saison zu verpflichten. Nun wurde man mit einer wahren Legende einig: Der 120fache 🇸🇮 Nationalteamspieler und ehemalige Kapitän von RK Celje, Uros Serbec, schwingt ab sofort das Zepter. . #GeballteLeidenschaft #spusuLIGA #handballnews #instahandball #handballworld @laola1handball #handballtrainer #handballtime #admiral

A post shared by spusu LIGA (@spusu_liga) on

Inlägget Uroš Šerbec ny tränare för SC Ferlach dök först upp på Handbollskanalen.

[post_excerpt] =>

Uroš Šerbec har under sin handbollskarriär bland annat varit lagkapten för RK Celje samt spelat för det slovenska landslaget. Nu tar Šerbec över som huvudtränare för SC Ferlach, vilket spusu Liga meddelar via deras hemsida. Uroš Šerbec började sin handbollskarriär i RK Krsko. Senare under sin handbollskarriär blev han lagkapten för det slovenska topplaget RK Celje. Där […]

Decide filter: Returning post, everything seems orderly :Uroš Šerbec ny tränare för SC Ferlach

Array ( [post_title] => Uroš Šerbec ny tränare för SC Ferlach [post_content] =>